Huishoudelijk Reglement

 

LEDEN

  1. De leden zijn verplicht hun contributie en eventueel hun inschrijfgeld te voldoen vóór 1 maart van het betreffende verenigingsjaar. Wie niet voor die datum betaald heeft, wordt op de wachtlijst geplaatst. Bij herhaald wanbetalen kan het bestuur besluiten tot royement als lid van TVU.
  2. Indien een lid zijn lidmaatschap te laat opzegt, zullen de eventuele kosten die de vereniging heeft gemaakt voor het aanvragen van ledenpas en contributie bij de KNLTB worden verhaald op het lid dat in gebreke is gebleven.
  3. Indien een lid schade toebrengt aan de vereniging of aan haar bezittingen, zal het bestuur die schade op het betreffende lid verhalen.
  4. De leden zijn verplicht zich te houden aan het afschrijfreglement, zoals dat door het bestuur is vastgesteld. Het reglement ligt altijd ter inzage in het paviljoen.
  5. Leden zijn verplicht adreswijzigingen zo snel mogelijk door te geven aan de ledenadministratie.
  6. Leden hebben de verplichting een deel van de bardienst c.q. keukendienst voor hun rekening te nemen, of, in overleg met het bestuur, de vereniging op andere wijze van dienst te zijn.
  7. Sancties ten aanzien van leden kunnen alleen door het bestuur worden genomen.

ALGEMENE VERGADERING

  1. Elk jaar treden twee bestuursleden af. Zij kunnen door het bestuur herkiesbaar worden gesteld, waarna de hierna in punt 9 genoemde termijn in acht wordt genomen. De verkiezing van bestuursleden vindt in principe plaats tijdens de jaarlijkse ledenvergadering in januari/februari.
  2. Het bestuur kan kandidaten voor het bestuur stellen tot minimaal 14 dagen voor de jaarlijkse ledenvergadering. Leden buiten het bestuur kunnen kandidaten voor het bestuur stellen tot uiterlijk 7 dagen vóór de jaarlijkse ledenvergadering. Een dergelijke kandidaatstelling dient door tenminste 5 seniorleden ondersteund te worden en tijdig schriftelijk bij de secretaris te worden ingediend, vergezeld van een bereidverklaring van de gestelde kandidaat.
  3. De door het bestuur ingestelde commissies blijven te allen tijde verantwoording verschuldigd aan het bestuur.
  4. De leden van de commissie bedoeld in artikel 11 lid 4 van de statuten- kascommissie- zijn na hun aftreden terstond herkiesbaar. Hun benoeming geldt voor de periode tot en met de volgende jaarvergadering.
  5. Een algemene vergadering kan alleen besluiten nemen ten aanzien van zaken die voor de vergadering geagendeerd zijn. Besluiten ten aanzien van andere zaken zijn dus ongeldig. Dit met inachtneming van artikel 16 lid 9 en 10 van de statuten.
  6. Het bestuur is verplicht om voorstellen die door tenminste 5 leden tot uiterlijk 7 dagen voor een algemene vergadering schriftelijk bij de secretaris zijn ingediend, voor die vergadering te agenderen.
  7. Alle op de agenda van een algemene vergadering voorkomende punten worden in die vergadering aan de orde gesteld.

BESTUUR

  1. Vergaderingen van het bestuur worden gehouden als tenminste twee leden van het bestuur dat wensen.
  2. De voorzitter roept de bestuursvergadering bijeen door middel van een mededeling aan elk der bestuursleden. Als hij daaromtrent in gebreke blijft, kunnen andere bestuursleden / minimaal twee/ het bestuur bijeen roepen.
  3. Het bestuur houdt op overzichtelijke wijze een administratie bij van de namen en adressen van de leden.
  4. Dit huishoudelijk reglement is vastgesteld door de algemene vergadering op 27 januari 2003 en aangepast door de algemene vergadering op 21 februari 2011 en geldt voor een periode van maximaal 10 jaar.